Pengikut

Khamis, November 04, 2010

Overlooked in Kunak

Sedang aku asyik berbual dengan seorang sahabat lama disini, tumpuanku sesekali terganggu oleh kanak-kanak jalanan ini. Sesekali ada dua tiga orang yang kebetulan berdiri ditepi laluan kanak-kanak jalanan ini. Ada diantaranya yang cuba mengelak dari terlalu rapat dengan meraka sambil menunjukkan ekspresi muka yang kurang selesa.

Kasihan...tapi itulah realiti kehidupan disini, mereka sering dipandang rendah oleh sesetengah masyarakat kita oleh kerana mungkin cara mereka yang sedikit berbeza dengan kita. Walhal mereka juga seperti kita yang punya keinginan dan perasaan.
Sedikit Fakta : Bajau Laut atau 'Palau' adalah gelaran yang sinonim dengan mereka dan dipersisiran Kg. Kunak Jaya hingga ke Pelabuhan Kunak adalah penempatan masyarakat ini disini. Sesekali kanak-kanak Palau ini memang sering kelihatan merayau-rayau di sekitar pekan Kunak samada untuk menjual ikan atau mencari barang-barang kitar semula yang boleh mendatangkan hasil sampingan untuk meraka.

P/S : Aku pun dulu manabak jugak ba macam diorang ni....:)

2 ulasan:

  1. Kunak has so much hidden beauty bah. Cuma banyak yang tidak menyedarinya

    BalasPadam
  2. Thanks Kay K....

    ur right bro...time for us to develop our local..

    BalasPadam

Hanya pengulas/pengomen yang berdaftar dan menyatakan nama sahaja yang akan dibenarkan mengulas/mengomen di ruangan ini dan semua ulasan adalah tanggungjawab si pengulas sendiri, pihak blog adalah tidak bertanggujawab sama sekali..

Related Posts with Thumbnails