Pengikut

Rabu, Ogos 10, 2011

SAAT CEMAS SANG GAJAH DI LADANG BINUANG

Berikut adalah saat-saat cemas Seekor Gajah Pygmy yang berhadapan dengan maut apabila mamalia tersebut terperangkap di-dalam kolam lumpur bekas gunung berapi beberapa bulan yang lepas. Lokasi kejadian adalah di Ladang Binuang 18 kilometer dari Pekan Kunak.

Mujur kakitangan dan pihak pengurusan ladang telah bertindak dengan pantas bagi menyelamatkan haiwan yang kian terancam ini dari mengalami maut, Syabas diucapkan kepada mereka yang terlibat dan moga selepas ini pihak yang berwajip dapat mengambil langkah-langkah pencegahan agar kejadian seperti ini dapat dikurangkan/dielakkan pada masa akan datang.



Credit Photo to : Citra Masadi
P/S : Rasanya ini bukan kejadian yang pertama berlaku disini....cuba kita bayangkan sejak jutaan tahun dahulu hingga ke abad millenium ini, sudah berapa banyakkah haiwan dan segala makluk ciptaan-Nya suda terkubur di dalam lumpur ini.....tidak mustahil suatu hari nanti apabila riwayat kolam lumpur ini berakhir, maka kerja-kerja ekskavasi boleh dijalankan keatasnya dan mungkin harapan menemui haiwan purbakala yang terawet adalah tidak mustahil....mana tau ada bangkai T-rex disitu hehehe....sama-samalah kita nantikan jawapannya nanti.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hanya pengulas/pengomen yang berdaftar dan menyatakan nama sahaja yang akan dibenarkan mengulas/mengomen di ruangan ini dan semua ulasan adalah tanggungjawab si pengulas sendiri, pihak blog adalah tidak bertanggujawab sama sekali..

Related Posts with Thumbnails