Pengikut

Jumaat, Mac 05, 2010

KUNAK WATERFRONT RECREATION

Inilah salah satu tempat rekreasi hujung minggu yang popular bagi penduduk sekitar pekan Kunak setelah penat bekerja seharian. Jeti atau Jambatan baru gelaran bagi masyarakat setempat ini, memang cukup terkenal bagi mereka yang membesar di daerah ini termasuklah penulis sendiri.

Hampir setiap hujung minggu atau cuti umum, tempat ini akan dibanjiri oleh puluhan malahan ratusan pada waktu-waktu tertentu oleh masyarakat sekitar untuk bermandi-manda, memancing dan bagi menikmati pemandangan lautnya yang jernih menghijau.


Lokasinya yang kurang 1 Km dari pusat pekan Kunak, menjadikannya mudah untuk dituju oleh sesiapa sahaja samaada menggunakan kenderaan peribadi atau berjalan kaki dari pekan menyelusuri jalan kastam lama.

Hanya yang bermasaalah tempat ini kurangnya sedikit faktor keselamatan yang disediakan, ini mungkin disebabkan oleh tempat ini belum lagi diiktiraf secara rasmi oleh pihak Majlis Daerah Kunak sebagai pusat rekriasi menyebabkannya tidak diindahkan oleh pihak terbabit, lagipun kawasan ini adalah tempat perindustrian yang sememangnya bukan sesuai untuk aktiviti riadah bersama teman dan keluarga.


Jadi nasihat penulis disini, jika anda sekeluarga merancang untuk berkunjung ketempat ini dan membawa kanak-kanak bersama, pastikan pengawasan rapi dan faktor keselamatan adalah diutamakan sebaik-baiknya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hanya pengulas/pengomen yang berdaftar dan menyatakan nama sahaja yang akan dibenarkan mengulas/mengomen di ruangan ini dan semua ulasan adalah tanggungjawab si pengulas sendiri, pihak blog adalah tidak bertanggujawab sama sekali..

Related Posts with Thumbnails