Pengikut

Sabtu, Disember 12, 2009

Sejarah Tapak Premis Makanan

Dulunya sebelum pembinaan Premis makanan ini, tapak tersebut adalah bekas peninggalan bangunan Panggung Wayang yang pertama di pekan kunak yang mana ia dipercayai telah wujud sebelum 1960-an lagi. Akan tetapi bangunan tersebut telah dirobohkan sebelum kerja-kerja menimbus tanah dilakukan pada 2005.


5 ulasan:

  1. itu bukan bekas tempat panggung wayang la,.. tu bekas workshop dan tempat main game ku dulu waktu aku kecik2 tu,... panggung wayang tu depan sikit dari tmpat tu,..

    BalasPadam
  2. Terima kasih saudara raimey, atas maklumat itu klu xkeberatan boleh bagi tahu tahun berapa workshop dan tempat game itu beroperasi. TQ.

    BalasPadam
  3. setahu aku itu tapak panggung wayang .sebab aku pernah menonton di situ beberapa kali bersama nenek saya... time tu aku masih kecik lagi.
    pada masa tu aku tinggal di rumah depan bomba sekarang ( rumah ku sudah tiada akibat kebakaran)...jadi hari hari aku lalu di panggung wayang tersebut.

    BalasPadam
  4. memang panggug wayang kemudian kedai game (tintong)hehehe

    BalasPadam
  5. terima kasih tuan2 'tanpa nama' atas infonya....kasi ba nama supaya senang saya kenal...mana tau jumpa...buli juga kupi2 nnnti kan...

    BalasPadam

Hanya pengulas/pengomen yang berdaftar dan menyatakan nama sahaja yang akan dibenarkan mengulas/mengomen di ruangan ini dan semua ulasan adalah tanggungjawab si pengulas sendiri, pihak blog adalah tidak bertanggujawab sama sekali..

Related Posts with Thumbnails