Pengikut

Rabu, Februari 03, 2010

Sejarah Pejabat Pelajaran Daerah Kunak.

Foto tahun 1986, Pegawai Pelajaran daerah Kunak yang pertama Tuan Hj. Sharif Shamsuddin sewaktu menerima kunjungan Majlis Pengakap Negeri Sabah.

Pejabat Pelajaran Daerah Kunak pada asalnya menumpang di bangunan Sekolah Rendah Kerajaan (SRK) Pekan Kunak (sekarang Sekolah Kebangsaan Kunak I) pada 1986. Pada tahun 1988 barulah Bangunan sementara PDD Kunak berpindah ke Tapak seluas 1 ekar di Kawasan Pekan Kunak sehingga ke hari ini.

7 ulasan:

  1. Satu contoh blogger yang prihatin dalam mengumpul bahan sejarah dan ilmiah untuk rujukan generasi akan datang.

    BalasPadam
  2. terima kasih atas penghargaan anda....

    BalasPadam
  3. Blog yang menarik. Sy tertarik melawat Kunak.
    kalau boleh kerja sana..huhuhu
    Apa sektor pekerjaan yg ada di sana?
    Kerajaan dan swasta..??

    BalasPadam
  4. Terima kasih Noy Arscela....
    Kalau kerajaan...rasanya semua jabatan ada di Kunak ni..tapi tak plak klu ada kekosongan..boleh cek JPA atau kerjaan negeri...

    Swasta...dalm industri kelapa sawit adalah sektor yg paling penting disini...kini terdpt 2 buah kilang refinery di sini..salah 1nya yg terbesar di Dunia (TSH-Wilmar punya)...yg lain sektor perikanan, rumpai laut, produk2 desa, dan lain2...hehehe arap dpt membantu k...DATANG LAGI YE....

    BalasPadam
  5. saya amat berbangga kerana blog ini dapat memberikan informasi yg baik....khusus kpd generasi baru anak2 kunak melihat sejarah menarik yg terlepas dari bualan...tahniah..

    BalasPadam
  6. Ini di sk pekan kunak.. sekarang sudah berubah btl.. makin cantik..

    BalasPadam
  7. Azman : thanks tuan...

    Mazuin : ya foto ni di SK pekan kunak...pusat sumber kali...lama da xkesini...mungkin bnyk da perubahannya...

    BalasPadam

Hanya pengulas/pengomen yang berdaftar dan menyatakan nama sahaja yang akan dibenarkan mengulas/mengomen di ruangan ini dan semua ulasan adalah tanggungjawab si pengulas sendiri, pihak blog adalah tidak bertanggujawab sama sekali..

Related Posts with Thumbnails