Pengikut

Isnin, Oktober 26, 2009

The Speed of Falling Water

The Madai top Waterfall view

This is another view of the waterfall in Madai Forest Reserve. at approximately 40mters high, its a total disaster for a diver to jump (lets say in the worse case scenario where you've been chased by a swamp of beezzz)into the water bellow.

what fascinate me is that the waterfall is a stream dividing itself into two falls (actually three). at the edge of the fall, you can actually stand on the rocks and look down to see for yourself the view from above. ive went bellow on the pond-alike stream and view the fall from that point, it does irritate the eyes since tiny water droplets keep sprinkling to your eyes while im swiming to pop my head out of the deep water.

wiselike, the view from the top is somehow scary if you are a height-fobia. i manage to stand 'awhile' to see the waters fall, but when i decided to snap a shot.. i just have to admit that standing is not a good idea. im forced to lie flat face down and carefully handheld my camera for a shot.

by: Frisco Daniel ( Professional Photographer )

4 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. mau ambil lesen perikanan buat di kunak jg ba..mana perlu pegi semporna atau lahad datu lagi..sembarang ja ba kau ni..apa guna tu pejabat perikanan di kunak??setahu aku cuma lesen perahu ja yang mau ambik di lahad datu atau semporna sebab kunak xda pejabat jabatan pelabohan dan dermaga..kasi betul fakta mu tu geng..mesti ramai suda yang baca blog mu ni,masalah ko ni syok sendiri ja...buat rujukan silang dulu ko mesti tanya pak bagang ja ni kan??

    BalasPadam
  3. Terima kasih tuan...saya amat menghargai teguran tuan tesebut...maaflah jika ada fakta dan gambar yang yg mungkin salah mengenai apa yg saya gambarkan ttg kunak disini..dan saya juga mengharapkan agar banyak lgi teguran2 spt ini pda masa hadapan...cuma lain kali bole tidak kiranya tuan sertakan nama dan no. perhubunagan tuan skali supaya dapat saya detailkan dmana harus saya perbetulkan kesilapan saya.

    Mngenai gambr panorama pulau bohayan tersebut..maaflah skali lgi..mungkn btul ia bukan gambr sbnar sbb gmbr tesebut bkn saya yg rakamkan...cuma seorg kwn telah link kan gambar tersebut kpd saya....kebetula beliau juga penggemar sukan selaman dan dia pernah menyealam dikwsn tesebut jd sya sbgi penerima hanya ikut shaja....maaf lah sya bukan wartawan melainkn hanya pencinta daerahku...

    Kalaulah sya banyak unsulkan fakta yang salah mengenai daerah kunak...harap tuan dapat perjelaskan nnti bab/tajuk mana yg salah sebenarnya...sbb saya pun perlu juga penjelasan yg sewajarnya...sudah 3 tahun saya menulis blog ini...xkanlah bru sekarang banyak faktanya salah...dan btul salah...ya sya akan prbetulkan...mmgpun anatara niat saya untuk memberi seberapa boleh fakta yg betul...bukan main hentam kromo shj....dan utk pengetahuna tuan...nda ada pun niat saya untk salah guna smua maklumat ini...tiada org bayar sya pun walau 1 sen pun untk buat blog ini...hanya just untuk memberi sedikit sumbangan untuk daerah ku....

    BalasPadam
  4. Tuan 'Tanpa Nama'....harap tuan baca artikel tu BETUL-BETUL....cuba tuan tanya nelayan2 di kawsan Gading2 hinga ke sipit..Daerah manakah mreka harus berurusan sekarang...adakah smua urusan boleh buat di Kunak shj...jarak antara kunak dan semporna mana yang lebih dekat dgn perkampungan tersebut....lagipun terang2 sya tulis dsana..."ALANGKAH BAGUS JIKA PENTADBIRAN DAERAH KUNAK DAN NELAYAN DISELARASKAN DAN DIURUSKAN DI KUNAK SAHAJA..." disitu jelas saya tidak menidakkan fungsi agensi perikanan dikunak...cuma mengharap/mengsyorkan agar semua urusan dapat dilakukan di kunak sahaja tanpa perlu ke daerah lain....

    Maaflah sekali lgi tuan....klu tuan sakit hati membaca blog ini sampai sanggup menuduh saya 'syok sendiri'....dibulan ramadhan ini harap tuan bersabar sikit....teleponlah saya nnt 014-6799714...agar kita dpt berbincang dgn berlapang dada nnt....saya sedar mungkin segala apa yg saya paparkan disini ada yg org suka ada yang tidak....sebb itu klu boleh apa yg saya sampaikan samaada maklumat lengkap atau tidak..saya kalau boleh cuba menghindari dari menyakiti orang lain...sbb niat saya hanya utk cuba berkongsi sahaja.....klu rasa mo terima atau tidak terpulang sahaja....sya yakin banyak org yang mencari maklumat tentang kunak tidak hanya bersandarkan kpd yg kononnya maklumat syok sendiri ini sahaja...tentu mereka akan mencari seberapa banyak maklumat dr sumber yang lain....

    untuk pengetahuan tuan juga....beberapa bulan yg lalu saya ada menerima email dr individu yg berminat sedikit menanam modal perniagaan di kunak...tapi saya secara berhemah...tidak cuba syok sendiri spt dakwaan tuan..dgn mengatakan adalah lebih baik pihak yg berminat tadi agar berjumpa dengan agensi2 berkaitan di kunak....agar beliau dapat gambaran lebih jelas...adakah itu namanya saya syok sendiri?....sekian..

    BalasPadam

Hanya pengulas/pengomen yang berdaftar dan menyatakan nama sahaja yang akan dibenarkan mengulas/mengomen di ruangan ini dan semua ulasan adalah tanggungjawab si pengulas sendiri, pihak blog adalah tidak bertanggujawab sama sekali..

Related Posts with Thumbnails