Pengikut

Jumaat, Ogos 21, 2009

Kunak jadi pusat pendidikan penting di Pantai Timur Sabah

Daerah Kunak akan menjadi salah sebuah pusat pendidikan penting di Pantai Timur Sabah apabila kampus cawangan Universiti Malaysia Sabah (UMS) yang bakal dibina di situ beroperasi kelak.

Naib Canselor UMS, Prof. Datuk Dr. Mohd Noh Dalimin berkata, cadangan mendirikan kampus UMS itu merupakan satu lonjakkan pendidikan bagi warga daerah itu terutama di kalangan pelajar luar bandar.

Menurutnya, ia merupakan titik bersejarah bagi masyarakat setempat selaras dengan usaha kerajaan membangunkan modal insan berkualiti, khususnya dari kalangan masyarakat luar bandar.

‘‘Kita belum tentukan tarikh pembinaannya kerana terdapat beberapa lagi perkara perlu kita bincangkan. Bagaimanapun, kita berharap semuanya akan berjalan lancar,” katanya sempena lawatan ke Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kunak Jaya, - BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hanya pengulas/pengomen yang berdaftar dan menyatakan nama sahaja yang akan dibenarkan mengulas/mengomen di ruangan ini dan semua ulasan adalah tanggungjawab si pengulas sendiri, pihak blog adalah tidak bertanggujawab sama sekali..

Related Posts with Thumbnails